KOTTOSSON

Jag var på bröllop i helgen. Äntligen kan vi väl säga. Det var efterlängtat för brudparet, kanske främst, eftersom det först var planerat till samma helg förra året men då fick skjutas upp eftersom kyrkan inte kunde garantera att de fick ha så många de ville i kyrkan. Det var min kusin som gifte sig och både han och hans fru är kreativa själar som spelar teater och dansar och sjunger så det var fullproppat med talanger bland gästerna. Kammarkören sjöng i kyrkan så att alla grät och vänner och familj talade, sjöng och spexade så att vi skrattade och grät om vartannat under middagen. Himla fint var det. och himla fint att se mina kusiner igen, det är alldeles för sällan nu när vi är typ vuxna, iallafall ibland, och bor i olika ändar av landet. 
När jag kom tillbaks hem sen med nattåget var det frost ute. Även om det inte var strålande sol och 20 grader varmt i Södermanland i helgen var det absolut inga problem att gå på bröllop i finklänning och utan tjocka tröjor eller jackor, även om ett par varma tights inte gjorde ett dugg skada. Och mulet istället för sol ska jag väl kanske inte klaga på med tanke på att jag tänkte försöka fota lite, men det hjälpte ju bara ute och bilderna från kyrkan och middagen. 

Kommentera här: