Finfrämmande

Den här helgen har jag haft systeryster på besök här uppe i rimfrosten. Uppsala har visst mer snö just nu än vi har i Luleå, men det är iallafall en antydan till vit nyans på mark och träd här, och det för lite snö någon av dagarna nu i helgen. 
Vi var på julmarknad (som kanske inte riktigt var vad vi väntat oss, bättre lycka nästa gång), spatserade runt i centrum, promenerade på isen på älven (som jag helt missat att den redan fanns), försökte titta på fotbolls-VM men fick snällt lyssna på Radiosporten istället och har haft det allmänt trevligt skulle jag säga. Lillasyster fick nog på mitt slitna hår så hon klippte det alldeles förträffligt igår kväll. 
Justja, vi fick också genialisk inspiration i lördags och bakade en kladdkaka med kokostoscatopping, lite på uppstuds och improviserat. Mycket gott blev det, och det bästa är att det finns kvar så jag kan äta kladdkaka några dagar till. 

Kommentera här: