Tidigt sommarlov

Imorgon händer det till slut. Jag börjar officiellt min AT. Jag har medicinblocket först och ska gå intro på medicinkliniken första veckan. Är jag nervös? Absolut. Ett helt år har jag jobbat på ortopeden och mest fokuserat på ben och huruvida de är hela eller inte, nu ska jag istället fokusera på i stort sett allt annat i kroppen som kan fungera mer eller mindre bra, och framförallt allt som fungerar mindre bra men inte kan bli bättre av att opereras. Det kommer bli lärorikt. På många sätt känns det som ett bra ställe att börja på, och en bra grund att ha innan resten av min AT. 
Jag har haft "sommarlov" i Uppsala en vecka och varit helt ledig. Träffat familjen, hängt med min mormor och fikat och ätit med fina vänner. Kommer ha semester i sommar också, men det var skönt att få lite ledigt nu mellan ortopeden och AT också. Det var frestande att jobba på fram till i fredags (jag har trivts väldigt bra på ortopeden och är dessutom lite arbetsnarkoman after all) men önskade ledigt i förebyggande syfte och det var nog bra.

Kommentera här: