Magitrick, akutscenarion och intensivmingel

Senaste veckan har jag varit på internatkurs i akutmedicin på en kursgård strax norr om Luleå, precis vid havet. Första "riktiga" veckan av AT, även om jag rent praktiskt inte börjar förrän om en vecka. Vi har drillats i akut omhändertagande och ABCDE med undersköterskor och sjuksköterskor från akuten som spelade patienter. Med mer eller mindre tillspetsade fall, mer eller mindre samarbetsvilliga patienter. 
Det har varit en väldigt intensiv vecka, absolut lärorikt, kul på vissa sätt, jobbigt på vissa sätt. Trevligt att lära känna några av de andra AT-läkarna, ordentligt stresspåslag i scenarieträningen... Förhoppningsvis kan jag känna mig lite tryggare när jag står där på medicinakuten i sommar. Och som tur är finns ju erfarna kollegor att ta hjälp av. 
Imorgon är det dags för den där halvmaran jag fick för mig att jag ska springa. Började få ont i min ena fot i måndags, ignorerade det och sprang ändå i tisdags men sen har jag avlastat så gott det går för att förhoppningsvis kunna springa hela vägen imorgon. Lite känns det som att jag ska vara nöjd om jag kommer i mål...

Kommentera här: