Relalalaxa

Semestervecka och noll krav på att saker ska göras är ganska skönt. Jag är generellt riktigt dålig på att ta ledigt men ganska bra på att ta det lugnt/göra ingenting när jag råkar vara ledig. Inte för att det automatiskt är bra återhämtning att göra ingenting. Men den här veckan jobbar jag på just det, återhämtning. 
Planen var catch up med vänner jag inte sett på länge, häng med familjen och träning på mitt favoritgym där jag spenderar otaliga timmar senaste 7 åren. Sen är det ju det här med att det är pandemi (Va? Aldrig hört förut...) och också januari och förkylningar såatteh, ja, det blir som det blir. 
Träningsmässigt har jag visst lite hybris och tänker att jag kan köra på "som vanligt" även om det är månader sedan jag tränade ordentligt och regelbundet. Träningsvärken kommer sen som ett brev på posten och det är ju skönt på sitt sätt. Även om det innebär att jag stapplat runt med ben lika smidiga som elstolpar och gärna gått baklänges ner för trappor.

Kommentera här: