Lediga dagar

Semester är lite av ett nytt koncept för mig. Tidigare har jag alltid pluggat under terminerna och sommarjobbat däremellan. Och ibland också jobbat jul och nyår, och lite under terminerna när jag ju ändå inte haft något annat att göra (som om inte 100 % studier räcker...) *host* arbetsnarkoman *host*. Nu när jag jobbar 100 % har jag plötsligt semesterdagar och får betalt för att vara ledig ibland. För att inte tala om mina komptimmar. 
Efter en sommar med jour varannan helg, fredag natt och söndag dag, och sen lite jourer under hösten har jag samlat på mig en hel del komp. Som jag inte har tagit ut. Skulle jag vilja (och få det godkänt av chefen) skulle jag kunna vara ledig varannan vecka hela våren. Ungefär så mycket jour = övertid-ish har jag jobbat. Eller, ungefär så mycket jour jobbar vi alla på ortopedkliniken. Sen är förhoppningsvis mina kollegor bättre på att ta ledigt än jag är. Jag har inte lärt mig än men jag ska försöka bättra mig. Idag har jag iallafall lagt in mina önskemål om ledighet fram till och med maj månad, alltså så länge jag är kvar på ortopeden.


Kommentera här: