I go you go

Hur firas en lärarexamen om inte med ett crossfitpass? Åtminstone om läkaren i fråga bor i crossfitboxen och alla som är inbjudna till firandet är träningsnarkomaner. Brutalt jobbigt var det, precis som det ska vara. Sista två blocken körde vi team, och jag blev förstås ihopparad med en av coacherna som var med och körde. Först körde vi 11 minuter av I go, you go. Alltså att jag gör några övningar (just här några sekunder cykling, wall balls och marklyft) och sen vilar medan den andra gör samma övningar. Fick jag vila något? Nope. Bara köra tills det inte gick längre, och sen fortsätta ändå tills tiden tog slut. Och då var det fortfarande 11 minuter ännu jobbigare övningar kvar. Kul ju! Funderar på om jag måste leta upp en box i Luleå, men samtidigt vill jag kanske inte köra crossfit så regelbundet som alltid. Mer som krydda och kul inslag lite någon gång ibland. Har fortfarande lite för mycket synpunkter på "crossfitteknik" och det här med att det ska vara så mycket som möjligt, så snabbt som möjligt och så tungt som möjligt varje gång. Och gärna då så många gånger som möjligt varje vecka. 
Var lite fundersam på hur kroppen skulle kännas idag efter crossfit och sen en hel natt på tåg hem till Luleå, men har faktiskt inte ont någonstans, än. Är lite blå på axlarna och knäna från hantlar och golv, men det hade jag räknat med. Tåget gick också (som tur är) precis som det skulle och jag hann till jobbet i tid som planerat. Efter min försening på 12 timmar förra gången har jag undrat om jag inte kan lita på tågen och alltså måste överväga några varv till innan jag åker ner till Uppsala, men just nu vågar jag lita på nattåg ett tag till. Det är ändå så smidigt när det funkar, och innebär att jag kan hinna ner till Uppsala, även om det bara är över en helg ibland. 
Aningen svimfärdig och kanske lite illamående, men sen när vi hade postat ut ett tag smakade det gott med hallonpaj och morotskaka. Balans ju!

Kommentera här: