Det går nog över

Efter varje jour förtränger jag den totalt överkörda tröttheten dagen efter. Vet inte hur många jourer jag gått nu, och det inte särskilt ofta just nu, kanske 2 per månad som mest, men varje gång inser jag först dagen efter jouren att, justja, jag blir ganska trött. Även om det är en lugn jour, utan komplicerade patienter, med en bra intermediärjour och där jag kan gå och lägga mig före midnatt. 

Trots min kanske lugnaste jour var jag så trött att mun-svalg-matstrupe-magsäck kändes lite domnade. Kan inte förklara bättre än så, men får det efter varenda jour. Eller ibland under jouren, där framåt 03-04 när jag fortfarande inte gått och lagt mig. Alternativt har gått och lagt mig, sovit en stund och sen får en sökning. Inser nu att det kanske är uttorkning? Tycker jag är ganska bra på att dricka vatten på jobbet, men kanske behöver bli bättre. Tog en powernap när jag kom hem, blev kanske bara tröttare av det och tog sen en skidtur för att lura kroppen att jag nog inte var så trött ändå. Kanske funkar, kanske inte, men annars sover jag ikapp inatt. Möjligen.
Just den här natten jag jobbade kändes det som att temat var "jag gjorde illa mig för ett tag sen (alltifrån någon dag till månader) och tänkte att det skulle bli bättre av sig självt". Några av dem hade frakturer, andra inte.

Kommentera här: