Back in business?

En sak jag har tänkt på den här veckan, tillbaks på jobbet efter semester, är att det inte känts att jag varit borta. I höstas hade jag ledigt en vecka och det kändes stolpigt och ovant när jag kom tillbaks igen. Inget flyt i handläggning av patienter och rörigt när jag skulle ringa bakjourer och diskutera. Men den här veckan har det flytit på som vanligt. Sen har jag iochförsig haft en orimligt lugn vecka och varit rastlös och klättrat på väggarna, men ändå.
Jag har rondat ena ortopedavdelningen och vi har dels haft en del patienter som tillhör kirurgen och medicin, som vi därför inte rondar, dels haft vinterkräksjuka på avdelningen och därför inte fått en enda ny patient. I måndags hade vi totalt 12 patienter, varav 9 var ortopediska, och idag har vi kanske 7, varav 6 ortopediska. Då går ronden snabbt, och det är inte så mycket att rodda i. Hade inte mycket att göra efter 10 en enda dag, förrän i fredags när vi fördelade om arbetet lite mellan avdelningarna.

Kommentera här: