Sen var de bara fyra

Sista veckan har börjat. Om bara fyra dagar tar jag examen och det är nu bara två seminarier kvar. Eller nej, det är ett seminarie och ett grupparbete som vi fick mail om idag att vi ska göra och lämna in imorgon. En av dem som skulle hålla seminarier imorgon är sjuk så det blir grupparbete istället. Jag vet inte riktigt var den här förkärleken för grupparbeten kom från, vi har i stort sett inte haft ett enda grupparbete på hela utbildningen men nu sista två veckorna har de slängt in tre stycken. 

Jag körde ut första omgången saker som ska med i flytten till landet igår så att det inte står i vägen när jag rensar, sorterar och packar resten. Hur mycket saker kan en samla på sig egentligen? Det känns som att det dyker upp nytt hela tiden och det är säkert fortfarande en massa lager kvar innan jag har plockat ihop allt även om jag verkligen har försökt att se allt idag. Jag hävdar att det jag tog med ut igår är ungefär vad som är rimligt att få plats med i bilen när jag flyttar men pappa hävdar att det absolut får plats nästan lika mycket till så jag tar helt enkelt ut några kassar och kartonger till så får vi se hur mycket som får plats när det är dags att åka sen. 
(Tjuvstartar och bjuder på den här redan idag, från examensfotograferingen för en dryg vecka sen)

Idag insåg jag plötsligt att det just är fyra dagar till examen och tio dagar tills jag flyttar. Det är knappt någon tid alls! Allt som någon gång ska med i flytten ska packas och sorteras, allt som ska vara kvar i lägenheten ska städas, tvättas och diskas och så är det ju ett par timmar skola som ska avklaras. Jag tror att jag har allt under kontroll men sen kommer jag på något mer jag inte hunnit tänka på än och som också ska fixas eller ordnas eller funderas på.

Kommentera här: