Prio 1, trafikolycka

Idag hade jag tänkt att jag skulle ha en produktiv dag. Skriva på min artikel, plugga arbets- och miljömedicin och ta tag i att hyra ut min lägenhet men jag har inte riktigt kunnat ta tag i något så det har blivit lite som det blivit. Jag började plocka undan för att kunna fota lägenheten men sen blev jag distraherad av min garderob och provade kläder till examen och rensa ut kläder som inte ska få följa med i flytten. Två hela papperskassar fick jag ihop utan problem med kläder som ska slängas eller skänkas och då har jag inte rört mina stickade tröjor än. Där finns det garanterat minst en kasse till. När jag väl fastnat i garderoben gick dagen plötsligt väldigt fort och vips var det kväll igen.
Igår kväll gick jag jour med ambulansen. Jag skulle egentligen ha åkt med dem för flera veckor sen men då ställdes det in för att det var covidutbrott bland personalen. Hann åka med på en hel massa larm med lite allt möjligt men överlag mådde patienterna bra. Det var lite trauman, lite fylla, lite bröstsmärta. Jag hann inte sitta särskilt många minuter på ambulansstationen och kunde göra lite nytta också så det var ett givande pass. 

Det känns som att det är lite mycket just nu. Plötsligt är det bara 5 veckor till examen, flytten närmar sig med stormsteg, jag har gått klart alla jourer, praktiska provet och tentan jag skrev för en vecka sen är godkända och kurs efter kurs bockas av. Nästa vecka har jag sista 5 dagarna på vårdcentral och ska hinna spela in ett patientbesök och göra en mini-CEX, ett patientbesök där en läkare sitter med och bedömer hur bra jag är på olika punkter. När jag gick hem i torsdags hade jag en enda patient inbokad nästa vecka men förhoppningsvis har det hunnit fyllas på lite innan jag kommer dit på måndag. 

Kommentera här: