Operation "inte sabba naglarna"

Som läkarstudent och fiolspelare är det inte superofta jag har nagellack, det är ungefär när det är någonting som ska firas men ofta får jag tvätta av det dagen efter på grund av praktik eller jobb. Så fort jag målar naglarna blir jag därför helt hopplös och kan inte göra något längre. Så fort jag försöker göra vad som helst repar jag sönder lacket och sen plötsligt har jag en hel nagel som är omålad. I-landsproblem, absolut. Idag har jag fotografering inför examen och tänkte att jag skulle måla mina (nu alldeles för långa) naglar bara för att. Än så länge har det gått bra, men det är fortfarande några timmar kvar. Tånaglarna är så hemska efter mina löpturer att det bara var att måla dem också, några extra varv dessutom. Har blåmärken under minst två naglar och då är mina skor ändå inte för små.

Beslutsångesten över vad tusan jag ska ha på mig på fotograferingen är också total. Har provat exakt allt i min garderob ungefär varje dag sen informationen om att det skulle bli fotografering kom och har fortfarande inte bestämt vad det blir. Det pendlar från dag till dag vad jag känner för så det kan bli lite vad som helst. 
Vi har spekulerat om hur vi kommer få våra diplom när det inte blir någon fysisk examen, om vi får dem på posten eller om vi får hämta ut dem någonstans men tydligen får vi dem på fotograferingen. Jag vet inte riktigt om jag insett att jag faktiskt tar examen snart. Att det är två veckor kvar tills jag har läst hela läkarprogrammet. Det känns inte riktigt som att det är på riktigt när det jag har att se fram emot är en ceremoni från universitetsaulan som jag får titta på hemifrån via zoom. 

Efter förra onsdagen (när det kändes som att den där berömda väggen var ungefär en cm framför mig) tog jag ledigt hela långhelgen och tänkte inte på skolan igen förrän i söndags kväll, eller egentligen måndag förmiddag. Lugna dagar med hängmatta, bok, familj och natur. Det känns som att väggen har backat lite men oj vad skönt det blir när terminen tar slut och läkarprogrammet är avklarat.

Kommentera här: