Närmre än såhär har det aldrig varit

Med tanke på hur mycket bilder det finns på mig vid ett piano när jag var liten är det lite spännande att det inte var piano jag spelade som liten utan fiol. Mitt i packningen av min lägenhet hittade jag fotoalbumet jag fick av mormor för några år sedan med alla bilder hon kunde hitta på mig som barn och många av dem är vid pianot. Sen är det kanske oftast morfar som spelar och om jag var med och "spelade" gjorde jag nog mest oväsen men jag kommer ihåg när han försökte lära mig en liten melodi så att vi skulle kunna spela tillsammans. 
Jag har haft examination i allmänmedicin idag, och fått godkänt, och kan glatt räkna ner till bara två seminarier (edit: tre, jag glömde ett etikseminarie), ett grupparbete och en heldag rättsmedicin kvar av läkarprogrammet. Fotograferingen förra veckan är det festligaste vi får i form av examen. Nej, okej, vi har en examensceremoni på zoom också på den faktiska examensdagen, men ändå. Känns det inte som lite fusk att vi redan fått diplomen? En av mina kursare stod och tog emot oss till fotograferingen i torsdags och delade ut diplomen med så "jaha, grattis till examen då, här är diplomet och ett väldigt kort snöre att knyta runt. Du kan ta en ros där i korgen också om du vill så är det bara att gå in genom dörren där när du känner dig redo". Sen fick vi med diplomen hem efteråt. Det var lite förvirring ett tag om vilket diplom som var vems eftersom vi rullat ihop dem och knutit bandet runt och sen la ifrån oss dem under delar av fotograferingen och jag har faktiskt inte dubbelkolla att jag har rätt men är 99 % säker iallafall.

Kommentera här: