10 timmar norrut

Var ska jag ens börja tro? Det har varit en händelserik 1,5 vecka kan en väl ändå säga. Examen, bara det hade ju kanske förtjänat ett eget inlägg, städ och packning av lägenhet, överlämnande av nycklar till min hyresgäst, flytt över halva landet, möbeljakt och sightseeing i ny stad och så vidare. Nu har jag iallafall flyttat in och har en stor, men än så länge ganska glest möblerad, lägenhet i Luleå och en helt ny stad, region, landskap att utforska och upptäcka. 
Igår tog familjen nattåget hem efter att ha hjälpt till med flytten och jag har en vecka på mig att bo in mig, lära mig hitta till jobbet och bekanta mig med området. Idag tog jag en löprunda på de närmsta vägarna men skulle egentligen vilja hitta en grusväg eller ett motionsspår för att slippa springa alla steg på asfalterade vägar med eller utan cykelbana eller trottoar. 

Än så länge har jag en säng, ett köksbord och två stolar, och så de fasta garderoberna som tillhör lägenheten. Planen är att kanske få in en byrå, något annat att sitta på när jag inte ska äta eller sova (som inte är mattan jag sitter på just nu för det är i ärlighetens namn inte särskilt skönt i särskilt många minuter) och kanske en bokhylla. Men samtidigt är det skönt att det inte måste gå så fort, jag har det absolut viktigaste och resten kan egentligen få ta hela sommaren. En fåtölj måste jag kanske skaffa relativt snart iochförsig känns det som.

Kommentera här: