Sol, vind och vatten

De senaste två veckorna har sprungit iväg. Tiden går så fort när en jobbar! Det känns som att det enda jag gör är att jobba. Och träna förstås. Jag är ledig varannan helg, men annars jobbar jag i stort sett varje dag. Oftast är jobbet kul, med patienter i varierande åldrar och med olika besvär, men ibland är det lite väl lugnt, för att andra gånger istället vara något stressigt. Det är sommar på sjukhuset i vanlig ordning, med personal på semester, färre platser på avdelningarna och minst lika mycket patienter som resten av året.
Det känns som att jag börjar kunna handlägga en del på egen hand, även om det fortfarande är mycket jag behöver fråga om, och det känns som att jag allt mer kan fråga "låter det här som en bra plan?" snarare än "vad gör jag med det här?". Jag har fått förlängning på mitt vikariat året ut så nu blir jag kvar här uppe ett tag. Jag trivs bra på ortopeden så det känns bra att få fortsätta. Sen vore det ju inte helt fel att börja AT till våren, men ansökningarna dit är inte öppna än på några månader. 
Eftersom jag jobbar en hel del har jag inte haft en massa tid till att utforska omgivningarna. Några löparstråk har jag hittat och jag har vågat mig på någon utflykt till Luleå utan att titta på en karta (och bara lita på mitt lokalsinne) utan att hamna alldeles vilse, så lite framåt går det. Igår var jag på rundtur i skärgården och spanade lite. Jag lyckades av lite oklart anledning bränna mig i halsgropen och på ena handryggen, trots att jag tycker att jag hade smörjt in mig ordentligt. Men i halsgropen nöter jag kanske bort solkrämen när jag sitter och plockar med halsbandet, och på handryggen försvinner förstås solkrämen när jag tvättar händerna. Det var soligt och varmt, men det var skönt med en långärmad ute på soldäck för även om båten inte gick jättefort var det lite blåsigt, framförallt på vägen tillbaks. Då var det också lite "gropigt" och gungade på ordentligt till och från.




Kommentera här: