Helledigt

Idag laddar jag batterierna för en intensiv jobbvecka, jag jobbar nämligen varje dag nästa vecka med dagpass på lördag och nattpass på söndag som avslutning. Det har varit varmaste dagen sen jag flyttade, med 30 grader varmt, och jag fick ett genidrag och drog ut och sprang långpass imorse. Smart? Nja, högst tveksamt. Det slutade med ett par vurpor, skrapsår på ena knät och nu också lätt huvudvärk pga vätskebrist. 
Resten av dagen har jag spenderat på stranden, i skuggan under några tallar. Jag vågade inte gå ner och doppa mig idag, jag såg en patient för mycket förra veckan med infektion i sår nära leder för att vara riktigt sugen, även om mina skrapsår knappt ens räknas som skrapsår. Den där sandstranden känns som att den kan bli mitt andra hem i sommar, om det fortsätter vara sol och varmt iallafall. Så lyxigt att ha badplats inom räckhåll!

Kommentera här: