Dejavu

Jag har gått och blivit tokförkyld. Jag tänker iallafall utgå från att det är en förkylning tills jag får svar på covidtestet jag lämnade imorse. Perfekt timing förstås, första veckan av fyra med praktiska övningar och klinisk placering efter ett år av enbart distansundervisning och självklart passar jag på att vara förkyld just den här veckan. Jag har redan, idag, missat ett obligatoriskt moment, jag kommer missa ett till imorgon och beroende på när jag är symtomfri och när jag får svar på testet kan jag missa ett på onsdag också. Sen har jag två jourer den här veckan, på gyn och barn, som jag väldigt gärna vill kunna gå. Alla jourpass på just gyn och barn är uppbokade och fulla så om jag inte kan gå mina den här veckan är jag lite körd.
Jag känner mig redan inlåst och klättrar på väggarna, vilket jag tänker är en BRA sak för det tog några veckor innan jag blev så rastlös förra våren när jag hade covid. Hoppas hoppas hoppas på ett snabbt negativt svar och att jag blir symtomfri typ imorgon eller så.

Kommentera här: