Nere för räkning

Tydligen har det gått så pass länge att det var dags för en ny stukning och bara för att skoja till det passade jag på att stuka den mest hela av mina två fötter. Kul kul! Som uppvärmning/teknikövning körde vi sidoförflyttningar av olika former första 10 minuterna på kickboxningen men det tyckte förstås inte mina fötter om (jag borde ha kunnat räkna ut det vid det här laget kan man tycka) och plötsligt vek sig den vänstra med det där ökända knakandet. Så nu är foten lindad och i högläge och jag har efter lite egen undersökning bestämt mig för att alla ben är hela och att det bara är ledbanden som fått sig en smäll. Vilket innebär att det inte är någon idé att åka in och få den röntgad eftersom ledbandsskador ändå bara behandlas med smärtlindring, linda och högläge till en början och sen fysioterapi/rehab så tidigt som möjligt. 
Satt tidigare idag och tänkte att det tråkigaste jag vet (när det kommer till träning) är rehab och prehab men att skador möjligen är det enda som är värre. Så tänkte min kropp att japp, då fixar vi en skada helt enkelt!

Kommentera här: