Ligamentum fibulotalare anterior

I morse fick jag den briljanta idén att inte bara träna innan skolan utan även göra burpees när jag var och tränade. Burpees som är så roligt! Min kropp tyckte att det var mindre roligt och någonstans halvvägs genom mina burpees ville jag mest ge upp eller spy eller något men sen är det ju därför burpees är så kul, inte just när man gör dem men när man är klar sen. Vet inte hur länge det är sen jag försökte träna minsta lilla kondition men alldeles för länge var det tydligen. 
Idag började ortopedblocket med heldag föreläsningar. En av föreläsarna hade dialekt som om han kom någonstans söderifrån men så helt plötsligt kom några ord som nästan var gotländska och så en stund senare lite dalmål och sådär fortsatte han en och em halv timme så det enda vi fokuserade på var att försöka lista ut varifrån han egentligen är. Sista timmen var fokus fotkirurgi och jag fick agera testperson eftersom jag rehabar mina sönderstukade fötter. Tydligen är det så att om man har höga fotvalv (och hela tiden går lite på utsidan av foten) har man lättare att stuka fötterna. Nu är inte mina fotvalv extrema, men tillsammans med att jag tydligen har mindre muskler på min högra vad var det tillräckligt spännande för att ortopeden skulle börja undersöka min fot och vips hade jag en diagnos på min dåliga fot. Jag tycker att min rehab har gett resultat och jag är mycket starkare och stabilare, men tydligen har jag skadat ett av ledbanden i foten så den är perfekt att undersöka som läkarkandidat (mindre perfekt att springa och hoppa med kan jag tänka mig).

Kommentera här: