Be yourself

Jag har just haft min bästa placering hittills. Kanske. Det är ganska jämnt anestesin, men ortopeden har varit kul och lärorikt och spännande och givande på så många sätt så jag vet inte ens var jag ska börja. Jag älskar Mora. Sjukhuset är alldeles lagom stort för att alla ska veta att det är studenter där och bry sig om att vi ska få vara med och lära oss utan att för den sakens skull vara för litet för att vi ska få ut något av det. Väldigt kul att vara tillbaks (vad där på medicinplacering fyra veckor för ganska precis ett år sen) och träffa mina gamla handledare och de av AT-läkarna som är kvar och antingen är klara med sin AT när som helst eller precis börjat sin ST. Mindre kul att vi inte har några placeringar kvar där vi kan vara i Mora för att de inte har de avdelningar/områden vi har kvar, men men, kan ju alltid hoppas på att få göra AT där om två år när jag är klar med pluggandet. Lite sjukt att jag redan gått drygt tre år på läkarprogrammet!
Har varit sugen på sushi jag vet inte hur länge så idag fick jag för mig att göra egen sushi. Det blev lite varierande mycket wasabi i rullarna så vissa var goda och andra kändes fint i hela huvudet.

Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

skriven

Vad skönt att det funkar så bra med praktiken! :D

Kommentera här: