Sommartider hej hej

Sommarlov!! Jag tror inte att vi någonsin haft två hela veckor inläsningstid inför tenta och jag vet inte om jag egentligen utnyttjade mina två veckor den här gången men igår skrev jag iallafall tentan så nu är det ledigt i tre hela månader. Lite sjukt ändå att vi pluggar nio månader i sträck och sen är lediga tre och så börjar vi om igen. Man kunde ju tycka att ett par veckor ledigt mellan höst- och vårterminen är motiverat men universiteten jobbar ju inte så.
I onsdags tog ännu en av mina kusiner studenten. Nu kanske jag är gnällig och gammal och trångsynt och jag vet inte allt men jag tycker ändå att det är tråkigt att det är så mycket fokus på alkohol vid studenten. Alkohol och glas att dricka alkohol ur är standardpresent, det dricks alkohol hela dagen och en del av planen för dagen är att dricka så mycket att man mår dåligt flera dagar efteråt. Det kanske bara är jag som aldrig förstått och aldrig kommer förstå men som sagt, jag tycker att det är tråkigt. Det är ju iochförsig inte min dag och det är upp till var och en hur man vill fira så jag ska försöka sluta vara tjurig...

Kommentera här: