Någon fyndig ortoped

Idag har jag varit och tränat ordentligt för första gången på två veckor. Jag började bli alldeles för odräglig så det var dags, men min stukade fot är fortfarande svullen och dan så jag bara väntar på att den ska börja göra ondare igen. Om inte annat kan jag åtminstone hoppas på träningsvärk. Helt slut redan efter uppvärmningen men jag tog mig igenom ett ordentlig pass till slut.

Just nu är det annars tentaplugg dygnets alla timmar (känns det som) och jag är mestadels begravd i sammanfattningar från kursen. Det syns var jag har haft tråkigt, både på mina anteckningar och mina sammanfattningar. Lite här och var dyker det upp referenser från Grey's anatomy när det är diagnoser där jag minns vilken karaktär som fått den, inflikningar om hur läkare på mina placeringar (eller i vissa fall min mamma som ju inte har någon som helst medicinsk utbildning utan bara egen erfarenhet att gå på) behandlar olika tillstånd. 

Av någon anledning har min dator fått för sig att just den här veckan är en alldeles utmärkt vecka att strula så den kopplar ner Wifi, slutar känna av strömkabeln och sånt spännande när den känner för det men än så länge har alla funktioner kommit tillbaks efter några timmar så det ska nog lösa sig...
Mina föräldrar firade 25 år som gifta i förra veckan så vi var på Tzatziki och åt middag förra helgen. Mysigt! Sen att jag trodde att jag skulle andas och svettas vitlök en hel vecka är en annan sak, men det var gott iallafall och det är ju huvudsaken.


Kommentera här: