Ligamentum fibulotalare anterior

Jag blir en hemsk människa att umgås med när jag inte får träna. Och då räcker det inte att gå promenader eller göra min rehab, jag behöver få träna och bli riktigt trött. Lite puls, gärna träningsvärk efter. Men eftersom jag avskyr att träna överkropp och inte orkar försöka hitta övningar som funkar med svullen och ömmande fot har jag inte tränat ordentligt på så många veckor att jag tappat räkningen. Förra helgen var jag på midsommarläger med SBU och Frisksportarna och dagarna var fyllda med träningspass och skoj som jag inte kunde vara med på. Volleyboll och bodycombat till exempel. Hade inte min kloka syster varit där och skvallrat för instruktören hade jag nog varit med på combaten men nu fick jag snällt sitta på en filt och titta på. Jag vill kunna gå ut och springa, eller cykla till gymmet för ett cirkelfys eller Kettlebell eller styrkepass men det går inte eftersom allt gör ont och jag inte orkar göra min rehab. Igår försökte jag ju dansa salsa men utöver att jag fick en klängig danspartner gjorde det också ont i foten så inte ens det funkar just nu.
Mina stackars kollegor får stå ut med en aningen stressad och frustrerad Alice med halvbra tålamod. Ska försöka ta mig iväg till gymmet innan jobbet imorgon, but we'll see, jag skulle dit idag också men har istället spenderat dagen med att titta på Tv-serie och laga matlådor...

Kommentera här: