Var det 24 eller 75 jag var?

Just nu känns det som att jag jobbar varje dag (och jag gör nästan det) men idag har jag varit ledig och bjudit mina mormorar på lunch. Det är alltid lika spännande att laga mat och baka när de ska komma på besök, de är ju experter i köket och dessutom har den ena inställningen att grönsaker är kaninmat och alltså inget hon äter. Det är som dömt att misslyckas att försöka bjuda henne på något vegetariskt. Mamma försökte en gång men gör aldrig om det... Jag gjorde en smörgåstårta, helt vegetarisk, men dekorerade med ost och skinka för att det skulle vara något som inte var kaninmat och det fick inte bara godkänt utan de tog mer båda två. Med ursäkten att de skulle rädda mig från de läskiga skinkskivorna. De är bra härliga mina mormorar. De kan vara ganska raka och hårda, inte minst mot varandra, men oj vad de här hunnit de och göra på sina 73 respektive 91 år. Min 91-åriga mormor hör inte allt längre och hon orkar kanske inte lika mycket som hon skulle önska längre men annars är hon oförskämt pigg. Även om hon för en stund fick för sig att jag var min mamma och gifte mig för 25 år sedan...
Vet inte riktigt varför jag alltid fastnar i köket halva dagen? Kul är det iallafall och smörgåstårtan återkommer säkert fler gånger. Har man godkänt av 2 x mormor är receptet värt att återanvända!

Kommentera här: