Enstaka suturer

Min tur till paradiset aka Fuerteventura slutade med överansträngda lår så uppenbarligen försökte jag hoppa, studsa, sparka och dansa betydligt mer än min kropp klarade under en vecka. Kände av en axel också men inte riktigt lika illa, ett tag där var det lite klurigt att gå men det löste sig ganska fort. Kan inte riktigt hoppa, springa, benböja eller utfallsstega ordentligt men det kommer.

Igår tränade vi suturer på låtsashud så att vi kan sy som proffs när vi kommer ut på alla praktiker i höst. Sen satte vi PVKer på varandra och trodde att vi var proffs men det visade sig att vi inte var det så idag gick många runt med blåmärken på händer och armar. Idag har vi tränat rektoskopi (nej, inte på varandra, som tur är) och satt sond via näsan (jo, på varandra). Fick bedövningsgel på läpparna på något sätt så det var lite spännande där en stund men annars gick det helt okej. Eller, jag hann aldrig ge payback och sätta sond på dem som satte på mig, men men, nu vet jag hur det känns. Lagom mysigt kan jag tala om. Inte jätteskönt att andas in besövningsgel (som luktade uppblåsbar badboll och brände ordentligt och gjorde att det rann okontrollerat ur ena ögat) och sen få en slang i näsan men jag vet iallafall vad det innebär när jag sen ordinerar sond åt patienter och förklarar för dem vad det innebär. 


Kommentera här: