Nu ni...

Idag händer det grejer ska ni veta. Har väntat på den här dagen väldigt länge känns det som. Jag ska börja övningsköra tung motorcykel (pappa råkade köpa en i våras och i sommar får jag börja övningsköra) men för att få körkortstillstånd måste man ju göra en synundersökning. Jag såg precis tillräckligt för att klara mig utan glasögonkrav i körkortet, men jag kunde ju helt klart ha sett bättre. Sen började jag inse på repen med orkestern att jag inte kan läsa noter längre för att jag inte ser raderna och det är lite extra utmaning att spela efter noter om varje ton skulle kunna vara ungefär åtta olika toner. Hursomhelst var jag tillbaks till optikern för två veckor sen och gjorde en ordentlig synundersökning och tydligen har jag brytningsfel och ser dåligt på alla håll och kanter och avstånd. Så idag har jag äntligen fått hämta ut mina glasögon. Just nu är världen lite läskigt skarp och jag lär väl få ont i både huvudet och ögonen men det löser sig sen tänker jag. Det kommer ta ett tag att vänja mig vid att se mig själv med glasögon också, får väl se om lillasyster tycker att jag ser ut som en fluga (hon mobbar mig för det varje gång jag har solglasögon).

Kommentarer:

1 Bettan:

skriven

Fina ❤️❤️❤️

Svar: ♡♥♡♥♡
AliceSaraLovisa

Kommentera här: