Är det ens okej att vara inne en hel dag just nu?

Jag skallade en kettlebell igår. Jag vet, inte särskilt smart men så blev det. Kettlebellen vann, så idag har jag en härlig men relativt osynlig bula i pannan som känns när jag böjer mig ner eller tar i eller kommer åt den eller så. Tanken var att jag skulle göra en burpee men så råkade jag vara för nära min kettlebell såatteh, ja. Känns som att hela jag är ett vandrande blåmärke, men det kanske går över? Haha burpees och kettlebell och kickboxning är inte optimalt när det är sommar och man vill kunna gå runt barbent!

Var ute och hjälpte till med kyrkkaffe i gammelgården på Kristi himmelsfärd i torsdags, med Börje Blåbandsungdom aka mormor och mamma, och så Folke och hans Eva som försöker hjälpa till men som bara blir insläppta i köket om de är riktigt snälla (min mormor kan vara väldigt tydlig när hon vill det) xD Vi har en rutin för hur det där fikat ska förberedas och varje år är det precis samma sak. Mormor är där tidigare än hon sagt och kokar kaffe, jag och Elsa brer mackor, lägger på ost och staplar dem på serveringsfat och mamma plockar fram stolar (tillsammans med alla andra som råkar vara där) och hjälper mormor med kaffet och gör lite allt möjligt. Mormor bossar och plockar fram kakor och fortsätter koka kaffe och fylla det i termosar. Sen när Eva för tredje eller fjärde gången kommer till köket och frågar om hon kan göra något så låter mormor henne skära gurka. Och sen är det snart gudstjänst och allt är förberett och framställt så att vi kan gå ut och lyssna på prästen och kören (som helt ärligt sjunger hellre än bra men som lät ovanligt bra i år) och mormor förklarar att det är säkrast att hon sätter sig så ingen tror att hon är med i kören, för om hon sjöng skulle alla gå hem på en gång hävdar hon. Precis så var det i år, och förra året, och det kommer säkert vara precis likadant nästa år också, men det är ändå lite mysigt där i köket när mormor kokar kaffe och bossar.

Kommentera här: