Magträning nivå extrem

Just nu gör all träning ont och jag allmänt undviker att cykla till gymmet. Eller, allt kanske inte gör ont men allt som innebär belastning på min vänstra för vilket innebär att allt som belastar benen är uteslutet och då är det bara tråkiga saker kvar. Lyxproblem? Ja, men jag vill träna min kondition och det är lite svårt när jag inte kan hoppa eller springa eller göra benböj eller ro... Pallrade mig till slut iväg till kickboxningen igår efter jobbet och när vi var klara var det ändå ganska skönt, men sen har foten gjort ont idag. Trist attityd av mitt ledband tycker jag. Det kändes att jag missat en sådär 2 eller 3 veckor och alla slag och sparkar och kombinationer kändes klumpiga och aviga men det kommer väl tillbaks om jag ger det några gånger tänker jag. Vi körde lite mage mitt i, crunches varvat med slag i magen. Utan mitsar och skydd och handskar, så att man är tvungen att spänna magmusklerna riktigt ordentligt. Jag har ett inga vidare magmuskler och två får blåmärken bara jag går in i ett soffhörn så min mage är vackert blålila idag kan jag tala om. Och det har varit lagom skönt att böja sig hela dagen på jobbet och sådär... 


Kommentera här: