Jag har gardiner nu farmor

Lite drygt en vecka har jag hunnit bo i min alldeles egna lägenhet nu och det börjar bli ordning och reda på riktigt. Jag börjar hitta vad som ligger var i köket, jag inbillar mig att jag har förstått hur ugnen, spisen och diskmaskinen fungerar (hur lyxigt är det inte med diskmaskin?! Diska är bland det tråkigaste jag vet) och jag har fått ett och annat på mina galet hårda betongväggar. Nu i helgen har jag sytt och hängt upp gardiner både i köket och i rummet vilket är det enda min farmor skulle ha frågat om. 

Jag har äntligen ett ordentligt kök och det har lockat fram lite ny inspiration när det kommer till matlagning. Bara det faktum att jag kan ha flera kastruller på spisen samtidigt eller laga sånt som kräver ugn gör att allt är roligare att laga. I helgen har jag gjort äppelscones (får man äta det till frukost typ alltid?), mandelskorpor (inser att det är farligt att ha ugn...) och pasta pesto med halloumi till matlåda. 


Kommentera här: