Där regnbågen tar slut

Laddar upp inför sista praktikveckan före jul och är ganska säker på att jag har feber. Städade hela lägenheten och tvättade alldeles för många veckors tvätt och sedan ballade min allergi ur så näsan bara rann. Nu såhär i efterhand tror jag kanske att det inte var allergi med tanke på att jag hade så ont i halsen inatt att jag inte kunde sova och är halvt utslagen idag. Men så kan det gå och några Alvedon och halstabletter så blir det säkert en fantastisk dag på gastromedicin imorgon. Spontant känns kanske inte mag/tarm (eller praktik överhuvudtaget) sådär vältajmat med feber och allt, men det är kanske bättre med medicin (och en chans att sitta mellan varven) än kirurgi (där jag helst står på operation hela dagen).  
Känns lite konstigt att det är en vecka kvar till julafton redan. Nog för att det har kommit lite snö men ändå, känns som att det nyss var september och terminen började, eller mitt i terminen när vi var halvvägs genom läkarprogrammet. Nu är det en månad kvar till tentan och på något sätt ska jul och nyår avklaras mitt i tentaplugget, eller om tentaplugget ska klaras av någon gång mellan, under och runt jul och nyår.

Kommentera här: