1. Agda X. Prillan 2. Höna Pöna

Den här helgen firar vi påsk på landet hela familjen. Jag smygstartade med årsmöte och äggfest tillsammans med mormor i torsdags. Vi tänkte åka hem direkt efter årsmötet men sen dök morfars syster och hennes man upp så då blev vi kvar och pratade med dem. Jag älskar jargongen mellan mormor och hennes bekanta, den är sådär lite hårdare än jag förväntar mig av ett gäng på 70+... I fredags fyllde mormor år och firade med smörgåstårta och rabarberkaka. Min pigga gammelmormor kom ut på landet och uppdaterade sig på vad vi håller på med och min morbror skämdes så mycket över sina småsyskon att han nästan hotade med att byta namn. När vi kom hem sen tog vi en promenad hela familjen och njöt av solen. Åtminstone tills jag halkade på en isfläck och vrickade båda fötterna... Smidig som få! Det gjorde egentligen inte särskilt ont och jag slog inte i varken ryggen eller huvudet men när jag försökte ställa mig upp var jag på väg att svimma sådär så jag fick sätta mig på vägen igen. Lite småläskigt men det gick över och jag kunde halta hem och linda fötterna. Så resten av helgen har jag hängt i soffan med fötterna i högläge. Bortsett från när vi spelat brädspel och skrattade tills vi grät, tror nog nästan att vi satt och kiknade hela bunten igårkväll. 

 I fredags fyllde mormor år och firade med smörgåstårta och rabarberkaka. Min pigga gammelmormor kom ut på landet och uppdaterade sig på vad vi håller på med och min morbror skämdes så mycket över sina småsyskon att han nästan hotade med att byta namn. När vi kom hem sen tog vi en promenad hela familjen och njöt av solen. Åtminstone tills jag halkade på en isfläck och vrickade båda fötterna... Smidig som få! Det gjorde egentligen inte särskilt ont och jag slog inte i varken ryggen eller huvudet men när jag försökte ställa mig upp var jag på väg att svimma sådär så jag fick sätta mig på vägen igen. Lite småläskigt men det gick över och jag kunde halta hem och linda fötterna. Så resten av helgen har jag hängt i soffan med fötterna i högläge. Bortsett från när vi spelat brädspel och skrattade tills vi grät, tror nog nästan att vi satt och kiknade hela bunten igårkväll. 

Kommentera här: