Praktik-nattjobb-skola

Igår gjorde jag sista praktiken på vårdcentral. Klämde på knän, lyssnade på lungor, tog blodtryck och pratade med patienter. Vi har varit där ungefär en gång i månaden under de här fyra terminerna och varje gång känns det som att vi inte kan något och att vi glömt allt sen gången innan. Men såhär när vi är klara så har vi ändå koll på hur man gör olika status och ungefär vilka frågor man vill ha svar på.

Jag hoppade in och jobbade inatt, tänkte att det var en bra idé att jobba hela natten när det var obligatoriska moment i skolan igår och idag. Jag kan inte sova på kvällarna innan nattpass och jag kan heller inte sova om det är bara två timmar, oavsett om det är efter ett nattpass, så det var bara att köra på från igår morse fram till skolan slutade idag. Woop woop. Trodde att jag skulle bli sådär trött så man ser i kors och måste springa runt och hitta på knasiga uppgifter bara för att hålla sig vaken någon gång vid 4, men jag blev inte ordentligt trött förrän vid 6 och då var det inte så farligt. Satt ute och pratade med Isabel, som jag jobbade med, i en timme efter jobbet så att jag vaknade till ordentligt till skolan. Fallavslut två timmar, så typ seminarium som absolut inte är examinerande men som vi måste vara med på. Sen var vi snabba och slutade efter en timme så vid 12 fick jag sova. I en sådär 4 timmar, måste ju kunna sova inatt också.

Kommentera här: