Orange is the new black

Tiden rusar förbi och det är redan oktober. Vi har gått vidare från virus till bakterier i skolan och aldrig har närvaron på föreläsningarna varit så låg. Det är i stort sett ingen som är där och de här två veckorna är tydligen allmänt kända som "lediga veckor"... Lite sådär parallellt har vi en massa uppgifter att lämna in på PU, professionell utveckling, bland annat en ljudinspelning och analys av ett rollspel där vi agerar läkare och har ett patientsamtal med någon frivillig. Lillebror ställde upp som patient (rollerna är bestämda av skolan så han hade 10 patienter att välja mellan). Vi får inte redigera ljudfilen på något sätt och precis i slutet (innan jag han avsluta samtalet) viskar bror min "förlåt" för att han tyckte att han svarade besvärligt på min sista fråga och det där förlåtet hörs i inspelningen. Såå, 6 minuter patientsamtal som gick helt okej avslutas med blooper. Skickade in det ändå så om mina lärare tänker bry sig om det så får de helt enkelt göra det.

Var tvungen att lägga mig på golvet en stund, i omklädningsrummet, bara för att vara säker på att jag inte skulle svimma eller spy efter dagens BodyCombat. Har man tagit i ordentligt då eller är man bara otränad? Konstigaste är att det kom efteråt, inte under passet utan när jag gått ut ur salen, upp för trappen till omklädningsrummet, hällt i mig en halvliter vatten och dragit på mig tröja och jacka för att cykla hem.

Kommentera här: