Tjotahejti

Det blir en lite onödigt sen kväll den här söndagen, med tågförseningar så att jag inte är i Uppsala före midnatt. Har varit i Tibro och hälsat på John sen i fredags. Spelat schack, hjälpt till på spökrunda (som hans SBU-avdelning anordnade), druckit te, bakat kaka (jag är tydligen proffs på att dela kakor på mitten, som en tårtbotten) och hängt. Och åkt lite bil förstås, det är mer eller mindre obligatoriskt när man hänger med John. Och sovit till 11 både igår och idag. Ibland har man det bra. 

Vi diskuterade det här med att vara "från landet". Jag vill påstå att jag är uppväxt på landet, långt ut på vischan, medan John hävdar att jag minsann är från stan. Hans argument är att om man klättrar upp i en tall ute hos mina föräldrar ser man in till Uppsala men om man klättrar upp i en tall hos hans föräldrar ser man bara skog, skog och ännu mer skog. Och jag kan hålla med om att det är skillnad på landet och landet (det är människor som John och hans kompis Hampus som gör att man pratar om landet som lite laglöst, just saying) men ändå. Samtidigt hävdar han envist att Skövde är större än Uppsala såatteh...

Kommentera här: