Den blomstertid nu kommer

En vecka tentaplugg, sen är vårterminen slut och det är sommarlov. Cyklade till skolan i linne idag för sista obligatoriska momentet - såå skönt att det är sommar ute!! Kanske inte optimalt när man ska plugga, men sol gör livet allmänt roligare så jag tänker inte klaga. Jag väntar fortfarande på schema från mitt sommarjobb så än så länge vet jag inte om jag börjar jobba 2 juni eller 20 juni eller 2 juli eller sådär, och inte när jag slutar heller för den delen. Chefen ringde i tisdags och frågade hur upptagen jag egentligen är 9 juli, när jag har sagt att jag inte kan jobba (för att jag simmar Vansbro tjejsim), och om det är så att jag kan jobba någon natt den helgen eller om hela helgen är upptagen. Så nu vet jag iallafall att det är natt som gäller och att det dessutom är bara natt hela sommaren, med så mycket jobb som möjligt. Bara hoppas schemat kommer i början av nästa vecka så att jag har några dagar på mig att kolla igenom det innan det är dags att börja jobba...

Kommentera här: