Extranätter

Fyra nätter i rad går ganska bra att jobba, men det är skönt med ledigt inatt så jag hinner ladda om lite grann iallafall innan det är dags igen imorgon och på torsdag. En vecka i sträck hade varit lite överdrivet kanske, men snart har jag jobbat sex nätter på en vecka igen, så på fredag morgon kan jag tänka mig att det är en lite sliten Alice som går hem från jobbet... 

Det är lite spännande nu såhär mitt i sommaren, när vi växlar från tidig till sen semester och personalen byts ut. Nya kollegor på nätterna och nytt schema för min del. Inte för att jag känner av det sådär särskilt mycket, ingen vecka är den andra lik, men det kan vara så att jag kommer få hoppa runt mer mellan avdelningarna framöver. Lite spännande, lite läskigt, men jag tror att jag oftast jobbar med två ordinarie personal och då är det lugnt oavsett.

Kommentera här: