Once you get in you never get out

Som timvikarie på äldreboende kan man jobba dygnet runt, varje dag. Lite så känns det iallafall. Nu har jag inte jobbat sen natten måndag-tisdag men de har ringt från jobbet varje dag och frågat om jag inte kan komma in och jobba natt. Haha, har man väl jobbat natt kommer man garanterat bli inringd fler nätter... 

Nu är det fullt fokus på tentan, så inget mer jobb för mig på en vecka. Idag har jag läst vetenskapliga artiklar om preventivmedel och imorgon ska jag lära mig samtligt allt om alla endokrina organ så att seminarierna på måndag flyter på som de ska. Det är fallbaserat, till preventionsseminariet har vi fått fallen på förhand så där kan vi läsa vilka kvinnor vi ska "ge råd" till om vilka preventivmedel som är lämpligast, men till seminariet om endokrina organ får vi inget som helst material så där blir det helt okända fall vi ska lösa på plats. Kan bli kul!

Kommentera här: