Rosabandetloppet

Såååå då var dagen här. Dagen jag har tränat för hela året. Lidingö tjejlopp, eller Rosabandetloppet som det heter nu. 10 kilometer Stockholmsterräng. Med backar som är bergväggar jämfört med Uppsalas slätter.

Ett helt team hade jag med, syster ville supporta eftersom det var hon som lurade dit mig, mamma var chaufför och pappa åkte med bara ändå han med (och snodde chaufförsplatsen...)

Målet var dels att springa hela loppet, alltså även upp för de där backarna, och dels att springa snabbare än förra gången. Sist tog det 1.09.58 (om jag minns rätt, hittar inte att jag skrivit ner det någonstans men det finns säkert i ett gammalt inlägg någonstans) och idag spurtade jag in på 1.01.53. Efter att jag sprungit varje meter av milen. Okej, jag gick två steg medan jag drack vatten efter halva vägen, men det räknas inte.

Sista kilometern är oförskämt lättsprungen, tänk om det gick så lätt hela loppet!

Nu är det bara att börja ladda och träna inför kortvasan i februari, även om syster min inte sprang idag tänker hon fortfarande genomföra tjejklassikern, så jag måste fortfarande följa med, och så springer hon nästa år istället. Då springer jag snabbare än idag. Under timmen ska jag. Men först kortvasan. Där körde jag på 3 timmar och 9 minuter sist. Det ska jag slå! Men först ska jag och min trötta kropp sova så att jag hänger med på laborationen och föreläsningen imorgon...

Kommentera här: