No rest for the wicked

Varje dag tänker jag att jag ska skriva något här, men sen kommer något emellan och det blir inte av, men jag skrev ju för någon dag sen så det är lugnt. Bara det att det är två veckor sen den där dagen när jag skrev något. Vilken koll jag har... Jaja, här händer inte mycket nytt, jag pluggar, pluggar lite mer, tränar, sover och så passade jag på att jobba drygt 20 timmar i helgen. Man bara måste älska delade turer! Börjar bli några dagar sen jag hade ledigt sist, inte för att vi går så mycket i skolan (det är kanske 2, max 4 timmar om dagen) men det är undervisning varje dag och är jag inte i skolan är det bara att läsa. Sen har jag jobbat en del, så sist jag var ledig var 21 augusti. Gaaaah! Meeen, sen är jag kanske arbetsnarkoman och plugg fanatiker, med en släng av träningsberoende?

Såå pigg när klockan ringer vid 7 på helgen...

Idag har vi gjort vår första laboration för den här terminen, eller, första delen av tre av vår första lab. Idag var uppgiften att blanda 5 olika lösningar i ett rör, så ska vi rena lösningen imorgon och sen analysera en DNA-sekvens (som vi blandade i lösningen idag) för att leta efter mutationer. Lite spännande att se hur det går - om vi blandade rätt och får ut vår sekvens. Det var en droppe av varje lösning, så vi har inte så stora marginaler om något blev knas. Hahaha, sen var det en av mina kursare (som inte haft lab på många år) som blandade, jag fick nöja mig med att titta och heja på (och påminna om viktiga moment som att byta spets på pipetten...) så det blir dubbelt spännande...

Tataa-boxar, snurpar, snipar, lines, sines... Lite snurrigt just nu!

Kommentera här: