Nangalef

Jag skrev ett långt inlägg, så tröck jag på fel knapp så nu är det borta och jag orkar inte skriva om, så det blir en kortversion istället... Den här veckan har jag hunnit med att skriva och lämna in första labrapporten, men det kanske jag redan har skrivit... Hoppade in och jobbade kväll i tisdags och imorgon kör jag dag på jobbet, så får vi se om söndagen blir ledig (eller, jag menar heldag med skolböckerna...) eller om jag får jobba då också.

Efter mitt eget AFRO KD på Campus1477 idag - måste kanske göra min koreografi lite jobbigare?

Igår var jag och dansade västafrikansk dans igen för första gången på 4 år eller något sånt. Eller, jag har dansat enstaka gånger sen dess, men igår var jag på första klassen på en 12 veckor lång kurs. Med livetrummor. I Uppsala. Har tänkt att jag ska börja igen sen jag slutade, men helt enkelt skjutit på det av olika dumma anledningar. Nu var det dags iallafall, och oj vad det är roligt. Som jag har saknat djemberytmer och afrokicken! Bara grejen att dansa till livetrummor! Det var inte helt lätt att somna när jag väl kom hem, men det är sånt man får ta, och även om det inte kändes så jobbigt igår när vi dansade har jag nog lite träningsvärk idag ändå.

Kommentera här: