80 - talet ringde och ville ha tillbaks sina aerobicsknän

Jag har hittat ett nytt favoritpass på gymmet. BodyCombat är beroendeframkallande, på riktigt. 55 minuter luftboxning och kickboxningssparkande och allmän slutkörd ingen av kropp och ändå står jag och ler som en idiot hela passet. Nästan, bortsett från när jag grimaserar och önskar att refrängen ska ta slut så vi får byta övning från runningman till jab-armbåge-dubbelknä, för att runningman (tror jag det heter) är så galet jobbigt så man vill inte vara med längre men man tar i lite till ändå. Typ så. Sen skadar det ju inte att instruktören gav mig beröm för mina slag och sidosparkar igår. LYCKA! (Japp, kunde inte låta bli att säga det...) Inte för att hon behöver smöra, jag kommer vara där varje vecka (så ofta det går) ändå. Igår fick vi "The hard facts" - att bara 20 procent av oss kommer vara kvar om några månader för att resten slutar pga det är för tufft. Good news, jag tycker om att träna när man vill lägga sig på golvet i en blöt pöl en stund när passet är klart. Så mig blir hon minsann inte av med så lätt!

Tänkte att jag behövde lite skojiga träningskläder till mina Afroklasser, därav de fantastiskt fina/fula tightsen...

Kommentera här: