10 timmar om dagen, det är så vi jobbar

I lördags skulle jag ut till Örbyhus och hänga med Betty. Sen gick inte allt riktigt som det skulle, bara för att sådär. Först och främst var det banarbete, så tåget var ersatt med buss till Vattholma. Direktbuss, sådär så det bara är att sitta kvar till slutstation även om man inser innan man lämnat Uppsala att nyckeln sitter kvar i cykellåset. Nyckelringen med både cykelnyckel och hemnyckel... Hemskt dum grej att göra!

Japp, charmigaste bilden någonsin...

Som tur var satt nyckeln kvar i cykeln när jag kom tillbaks, så jag behöver inte betala för byte av alla lås till gemensamma utrymmen på huset och hann till och med till nästa buss till Vattholma. Sååå till slut kom jag ut till Örbyhus, med nyckel och blåbärskaka och alldeles för varma kläder (det var inte alls jeans och stickad tröja väder, jag bara tyckte att det skulle vara det). Precis vad jag behövde första lediga dagen på flera veckor - prata om högt och lågt, stekas i solen lite, busa med barn och fika gott (japp, trots att det var jag som bakade tänker jag hävda att det var gott).

Raw blåbärstårta - lite som cheesecake men ändå inte alls cheesecake

Igår var det jobb hela dagen, delad tur och totalt 10 timmar. Vanligtvis har jag inget emot att jobba, men just igår var det i stort sett bara jag som hade delegering och det kändes som att jag var mest ordinarie (det var en ordinarie personal, som har jobbat nästan lika länge som jag, men ändå) så det var lite rörigt. Alla fick sin medicin i tid, kom upp ur sängen som vanligt och fick frukost, lunch och middag, så allt rullade på, men ibland är det bara rörigt och igår var en sån dag. Sen blir det inte bättre av att de andra vikarierna var minst 10 år äldre än jag och tittade på mig (och pratade med mig) som att jag är den orutinerade timvikarien utan någon som helst koll... Idag spenderade jag 10 timmar i skolan, bara för att kompensera för allt plugg jag inte gjorde i helgen. Fallstart, labrapportsskrivande, laboration, föreläsning och ännu mer rapportskrivande... Nu är det bara att sova och ladda om för imorgon!

Kommentera här: