Vad är det egentligen för fel på folk?

Jag förstår inte vad det är med mig och att dra till mig skumma typer... Eller, skumma kanske är fel ord, speciella kanske är bättre. Hursomhelst var jag på styrelsemöte i Stockholm igår och skulle ta tåget hem 19.11. Förstås missade jag det med 30 sekunder, och det tog ett tag innan jag insåg att nästa tåg inte skulle gå förrän 20.11. Som om inte det vore nog hade jag nästan slut på batteri på telefonen och ville inte slösa sista procenten på att lyssna på musik, så jag vandrade runt på stationen i väntan på att tiden skulle gå utan något särskilt att sysselsätta mig med. Tills vad-han-nu-sa-att-han-hette kom och började prata franska med mig. Av alla språk. Så, eftersom jag inte pratar franska, svarade jag på engelska, sen svarade han på svenska, för tydligen kunde han svenska, det var bara något som gjorde att han tyckte att jag såg ut som någon han känner i Frankrike, parisare som han var. Med lite flyt hade han varit nöjd med att ha insett att jag inte alls var någon han kände, men inte då. Oj vad han kunde prata! Så lite random mitt i alltihop slänger han ur sig "Men du, varför tar vi inte en fika någon dag?". Asså va? Det är inte första gången jag får en sån "Hej-vi-känner-inte-varandra-ska-vi-ta-en-fika-och-lära-känna-varandra?" men åtminstone hade jag vett nog att hävda att jag har för mycket plugg och omöjligt skulle ha tid. Tål att påpekas att han var minst 30. Why me? Varför måste alla översociala 30-plussare som vill hitta en date attackera just mig?! Nog för att det är ofta folk tror att jag är äldre än jag är, men hallå, 30-plussare? 
Något helt annat - JAG SKA BÖRJA JOBBA SOM AFROINSTRUKTÖR PÅ CAMPUS1477!! På lördag kör jag och Paulina vårt första pass, sen blir det förhoppningsvis pass under sommaren och till hösten är tanken att vi ska arbeta in varsitt pass i schemat. Såå kul!! Lite galet, vi har varit på lite utbildningar och arbetat fram en koreografi och så under våren men det har aldrig varit något spikat, men i måndags var vi och skrev på papper och satte tid så nu kör vi fullt ös!

Kommentarer:

1 Betty:

skriven

Hahahahaha känner du dig inte smickrad???!!!!

Svar: Hahahaha, njae, det kan jag inte påstå xD
AliceSaraLovisa

2 Bettan:

skriven

Tjoooo, vad händer?!!! Har du gått upp i rök ;-)??

Svar: Haha!! Lite så - tenta idag så det har varit plugg, plugg och ännu mera plugg xD
AliceSaraLovisa

Kommentera här: