A sort of frenzy begins

Plugga plugga plugga!!! Hela biblioteket åkte fram men ändå tycker jag inte jag hittar svaren, haha, så kanske letar jag efter fel saker eller så förstår jag bara inte när jag hittar svaret. Hursomhelst är det första gången någonsin jag öppnar tegelstenen i högen som heter ACSMs guide for the personal trainer - och den var obligatorisk kurslitteratur när jag läste PT... Haha, bättre sent än aldrig! (Inser att det inte syns vad det står på böckerna, men tegelstenen ligger där...) 
Var till sjukgymnasten idag och fick en repris av behandlingen från i måndags, akupunktur och ryggknäck! Ska dit igen på onsdag så hoppas vi att min kära klämda nerv kan uppföra sig sen... Har känt mig stel som ett kylskåp senaste veckorna och det har bara tagit stopp när jag kommer nästan ner till 90 grader när jag benböjer, och då benböjer jag utan vikter, och det har inte gått att sätta fingret på vad det är, men nu vet jag. Igår på afron var det en helt annan kropp, en helt annan känsla - den här nerven och mina krampande muskler runt ländrygg och höfter har helt enkelt gått i baklås och knäckandet i måndags började låsa upp lite av knaset. Såå skönt! Och bland det bästa är att jag får fortsätta med precis allt, jag har inga andra förbud än att jag ska undvika att sitta still länge (med dålig hållning) och så får jag inte föröka undvika att svanka - det är inte svankens fel att jag har ont, så svanken ska vara kvar xD
Nu ska jag sova och ladda för en ny dag full av tentaplugg imorgon...

Kommentera här: