You're my lucky charm

Vet ni vet ni vet ni? JAG BLEV GODKÄND PÅ TENTAN!!! Det trodde jag inte riktigt att det skulle gå, så jag var lite mentalt förberedd plugga över jul och nyår inför två tentor första veckorna i januari, men nu är ToD godkänd så då behöver jag bara plugga till tentan på dem kurs vi läser nu. Så skönt! Äntligen kan jag slappna av lite.

Människorna på Campus1477 gör mig lycklig. Så många fantastiska människor på samma plats! Oavsett vilket pass man går på, eller om man bara är i gymmet (vilket jag iochförsig aldrig är, skärpning på mig) finns det alltid någon att prata med. Tror inte jag kommit därifrån den tid jag tänkt på flera veckor, jag fastnar alltid i omklädningsrummet eller receptionen på vägen hem. Det är å andra sidan den kontakt jag har med människor som inte är läkarstudenter eller bittra undersköterskor på jobbet. Så jag behöver det för att hålla mig någotsånär vettig xD

Min stickskada där i måndags? Jag fick gå till infektionsmottagningen i tisdags för att lämna ett nollprov, som de fryser ner och bara har att jämföra med sen. Så får jag gå tillbaks om 6 veckor för att bli testad för HIV, och om 6 månader för hepatit C. Kul man kan ha bara för att man är lite klumpig. Blå i armvecket är jag också, bara för att jag är svårstucken och kärlen alltid, alltid, går sönder när jag lämnar blodprov...

Kommentera här: