Den där tröjan

Det var något som hände när PT-tröjan åkte på idag. Plötsligt blev det självklart varför jag går upp tidigt varje morgon för att sätta mig på tåget till Gävle, det gick av sig självt att peppa och coacha och upplägget bara föll på plats. Igår funderade jag över vad jag egentligen håller på med, om jag verkligen tänkt igenom det här med att plugga direkt efter gymnasiet och om jag inte egentligen borde samla på mig erfarenhet, galenskaper och några till jordsnurr innan jag ger mig på pluggandet. Efter dagens timme med min ena PT-adept bara vet jag att jag gjorde rätt när jag sökte humanbiologi i höstas och PT den här våren. Innan han kom in i gymmet ville jag fly och glömma det här, men såna dumheter kan man ju inte hålla på med så jag drog på PT-tröjan och tog fram blocket med dagens planering och körde. Ända in i kaklet körde vi. Först uppvärmning, sen lite benböjsteknik, ett styrketest i benböj, lite benböjsträning på lagom nivå och sist lite nedvarvning. En hel timme benböj, nästan, men han lovade (på eget initiativ) att köra samma pass igen senare i veckan och ville att vi kör på samma sätt nästa vecka, så det verkar vara uppskattat! Ska förbereda en plan på lite lagom utveckling under våren så att vi lägger på tyngre vikt och fler övningar allteftersom... Spännande att se vilka resultat vi får!!
Det ska ju synas vilka vi är!

Kommentera här: