Brott mot jantelagen

Jag är lite stolt så jag bara måste skryta lite... Träffade en av mina adepter idag för ett träningspass, det första riktiga, och hade utlovat styrketester i benböj, marklyft och bänkpress. Sen när jag funderade lite till idag insåg jag att det kanske egentligen inte är basövningar med skivstång vi borde köra (bara för att jag tycker om dem) utan kanske någon variant av pulshöjande cirkelfys. Så för säkerhets skull knåpade jag ihop ett cirkelfyspass där jag försökte få in alla muskler (eller, ja, så mycket variation som möjligt på muskler iallafall och åtminstone alla muskelgrupper) så kunde adepten få välja om det skulle bli basövningar eller cirkelfys. Det blev cirkelfys och när vi var inne på sista övningen, sista omgången, sa hon "Det här var ett riktigt bra pass!" Stolt PT!! Hon tyckte att hon hade fått träna alla muskler och vi lyckades hitta ett par mål under passets gång så det känns som att vi har hittat en riktning nu. Kul!!

Kommentarer:

1 Betty:

skriven

Tycker inte om din bloggtorka :-P

Svar: Hahaha, okej, ska försöka bättra mig ;) :P
AliceSaraLovisa

Kommentera här: