Välkommen fram

Solen skiner! Eller, inte längre, den är redan på väg ner, men sol och blå himmel har vi haft hela långa dagen. 15 minuter om dagen behöver vi, med i stort sett all hud exponerad för solens strålar. Det var ett tag sen! 
 
Vi har haft "korvstoppningsföreläsning" idag. Mycket information på kort tid, med andra ord. Lite skönt att jag känner igen siffror, fakta och statistik sen tidigare, annars hade jag nog varit bra mycket tröttare just nu. Vi har haft näringslära igår och idag och tack vare att jag läste Kost och prestation på distans förra terminen har jag redan läst allt vi kommer ta upp i kostavsnittet den här terminen. Om jag vill kan jag till och med tillgodoräkna mig Kost och prestation nu och slippa föreläsningarna, inlämningsuppgiften och tentan, men det känns som att det är bra att repetera och vill man ha ett högre betyg än E är det bara att ta sig upp till föreläsningarna och göra examinationerna. Har just gjort egen ajvar, inte för att jag är ett stort fan av ajvar i sig, men oj vad det blev gott! Ser fram emot morgondagens lunchlåda!! Nu ska jag snart åka ut till Bälinge för lite tystnad, goda vänner, soppmiddag, stämsång och allmänt mys på Taizémässa. Men först är det disk som behöver diskas, och några sidor kurslitteratur som behöver läsas...
Gammal bild, men ungefär såhär soligt har det känts idag

Kommentera här: