Vanligare dagar kan man ha

En dag full av konstigheter måste jag säga... Det började med att jag väckte en man som (fullt påklädd) låg och sov på en madrass i korridoren vid vårt cykelförråd. Madrassen dök upp där för några dagar sen (tidigare var det bara en golvlampa som stod där) och jag hade inte tänkt på den något särskilt förrän det var nån som sov på den inatt, tills jag skulle hämta min cykel vid halv sju och tände lampan...

Heldag i skolan med halvfunktionella lungor och feber är ingen hit, men är det obligatorisk närvaro så är det, och om alvedon kan ta en genom skoldagen så är det bara att tuta och köra...
Eftersom det är fettisdagen har vi haft semmelfest här på huset och eftersom jag är fotoansvarig vid alla fester här laddade jag kameran och gick dit. En semla och lite småprat med bekanta (och "obekanta") senare gick jag upp till mig efter en knapp timme, men inte innan jag lyckats bli utbjuden av en random kille, som jag dessutom inte pratat med över huvud taget innan. Inte ens under min timme på semmelfesten pratade jag med honom... Hahaha, ha bara råkade vilja gå hem samtidigt som jag ville gå hem och passade på att kolla av om jag är singel och kanske vill ta en fika eller så nån dag. Ahahahahaha! Vad säger man? Haha, livet är fullt av överraskningar...

Kommentera här: