Energiboost

Idag har varit en riktigt peppig dag. Började med att springa på fina Betty på tåget, det är inte varje dag jag gör det, och hann prata lite innan vi promenerade iväg åt varsitt håll, förstås skulle jag till Fyshuset idag och inte till skolan. Rakt motsatta hållet skulle jag åt, med andra ord. 

På schemat idag stod teknikträning och vi har gjort så många benböj att jag tappat räkningen. Benböj med kvastskaft, benböj med skivstång på skulderbladen, benböj med skivstång mellan nyckelbenen och halsen... När man har skivstången framför sig, mellan nyckelbenen och halsen, ska det kännas som att man kommer spy, då gör man rätt. Trevligt va? 

Hursomhelst skulle vi träna så att vi hittar trygghet och avslappning i rörelserna, så att vi kan träna och lära ut korrekt. I smågrupper hjälpte vi varandra att hitta rätt, och mer peppande och stöttande grupp än min är svårt att hitta. I min klass finns människor som bara tar energi och som kan köra min motivation och ork i botten, men sen finns de där fantastiska människorna som ger så mycket energi, pepp, självförtroende och styrka att man klarar vad som helst. Såna boostande människor hamnade jag med idag. De kommer bli utmärkta PTs!!

Vi gick bara halvdag, så efter tre timmar på gymmet i Gävle tog jag tåget hem och körde ett intervallpass på "mitt" gym. Skulle egentligen köra benböj och lite annat skoj,  men efter all teknikträning var benen lite lagom möra och mage/rygg var helt slut så jag hoppade det där med styrketräning idag. Nya tag nästa gång!
Älskar när hårsnodden går sönder när man klivit upp på löpbandet... Bara ta vad man har, just idag var det skåpnyckeln och gummisnodden den satt fast i...

Kommentera här: